T5W - Favorite Chapter Headings/Bokporr

Ännu en Top 5 Wednesday och jag tycker det är dags för lite bokporr, eller rättare sagt så är det dags för lite bookgasm! 

Denna onsdagsfråga är "Favorite Chapter Headings", alltså favorit kapiteldesign (Tolkar jag det som i alla fall). Så jag tog mig friheten att glo igenom alla böcker på min bokhylla och ta lite egna bilder på dem jag gillade.

Dags att njuta av finfina böcker! (Topplistan är btw inte i ordning) och gör er redo för ord som underbara, vackra, fina, jäkla samt älskar! 
 
♥ The Rithmatist av Brandon Sanderson | Goodreads

Är bara inte denna bok helt jäkla underbart vacker? Alla kapitel har olika illustrationer. Vet ej om de återspeglar vad som händer i kapitlen, antar det, men fina är dem!
 
 Harry Potter and the Goblet of Fire av J.K Rowling | Goodreads

Alla böckerna ur den nyutgivna boxseten från Scholastic är bara helt to die for! Samma som ovan så har varje kapitel sin egna illustration och här vet jag att de återspeglar vad som händer i kapitlet. Kan även nämna att dessa böcker luktar gött som fan!
 
♥ Me and Earl and the Dying Girl av Jesse Andrews | Goodreads
Jag bara älskar designen på denna bok, alla färger på omslaget och kapiteldesignen. Allt är illustrerat så att det skall se ut som på en teaterscen där de hissar ner olika miljöer och saker från taket (dålig förklaring men ni förstår nog vad jag menar) vilket passar helt klart in i berättelsen. Älskar välplanerade böcker! 
 
♥ My True Love Gave to Me av en bunt kända författare | Goodreads
Denna underbart fina bok har fått mycket kärlek på internet på grund av dess design och det är den värd. Jag har ej läst den än (ooops) men ärligt talat så köpte jag den mest för att den var vacker, rosa och kändes fabulös samt för att skylta med i min bokhylla. Kolla bara på den! Varje kapitel har även här en helt egen illustrerad bild till varje liten berättelse som är i boken. 
 
♥ The Queen of the Tearling av Erika Johansen | Goodreads

Till sist så har vi denna. Kanske inte den mest spännande kapiteldesignen men jag gillar hur simpel men vacker den är. Varje kapitel inleder även med ett citat från en fiktiv bok ur den värld som storyn i boken utspelar sig i och sen så är hela boken helt chockerande vacker och detta är bara den gigantiska häftade boken, den inbundna är ännu vackrare! Dock så har jag ett hat-kärleksförhållande med deckled edges, det är fint men kan göra det jobbigt att vända blad. (Sjukt att jag köpte denna bok för ca 29 kr på cdon en gång då de hade en massiv rea på böcker)

Btw, kan vi inte bara hålla med om att fina samt väldesignade böcker gör en glad? 
En kommentar publicerat i T5W, böcker, topplistor;
Taggar: Bookgasm, Böcker, bok, books, contemporary, frågor, läsa, q&a, svar, topp 5, topplista, ya
#1 - - Magiska Runor:

Väldesignade böcker gör en lycklig i själen helt klart!

Svar: Ja verkligen!
Linus